Bad habits

Nu har jag så himla mycket i skolan. Vi har prov i nästan alla ämnen nästa och nästnästa vecka och läx-högen bara växer och växer på skrivbordet. Idag hade vi kemi med en massa kineser som är på besök från Kina. Det var lite deprimerande för det visade sig att det som vi höll på och jobbade med, det hade de gjort i typ sexan :S Eller iof kanske det var upplyftande att få veta att det finns länder som har det betydligt tuffare och seriösare i skolan. Vår kemi lärare, Mr Johnsson, är definitivt min favorit lärare. Han är så omtänksam och lugn och går igenom allting tydligt så att alla ska förstå, och så ler han alltid :) Jag och mina kompisar i klassen har spekulerat om att han skulle vara bög, han är lite för mjuk och snäll, ritar alltid fina bilder på våra uppgiftspapper och han hade en regnbågsfärgad typ skjort/tunika på sig en dag. Plus att han en gång sa: "Oh my god! I whrote the headeline all crooked!" Rubriken han hade skrivit på whiteboarden var lite sned, gulligt va? :) Idag fick vi vårt svar av 3:orna, de bekräftade att han var bög och gift med en man.

Sen jag börjat på Kungsholmen har jag kommit in i en dålig vana. Den går ut på att varje gång jag kommer till Slussen och mitt tåg går om mer än 10 minuter (alltså jag har just missat ett tåg) då måste jag köpa en kanelbulle på Pressbyrån. För det första är jag hungrig efter skolan och för det andra så är det ett sorts tröstätande för att jag missat tåget och måste sitta o vänta på nästa. Jag måste bryta denna vana, hur goda de än må vara :(



PS: Glöm inte Grey's Anatomy som börjar...nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0