Förståndshandikappade mattanter i "The Kitchen"

Nej, jag skojar faktiskt inte. Ni kanske kallar era mattanter o gubbar dumma i huvet när de slafsar upp för mycket mat på er tallrik eller nåt liknande men jag kan faktiskt säga det utan att ljuga eller överdriva. På KG är det nämligen så att alla anställda i köket och disken är förståndshandikappade på något sätt, typ social inkompetenta. I början tyckte jag det var jättebra, jag menar dom ska ju också kunna få jobb och när det finns så lätta jobb som att stoppa in disk i diskmaskinen eller lägga upp mat på tallrikar då borde ju de få dessa jobb före vanliga människor som kan klara av andra, sårare uppgifter. Gubben som jobbar vid backarna där alla elever ställer av sin disk när de har ätit, han är jättekul, till varje elev som går förbi (det går mellan 1000 o 2000 pers. där) ropar han "HEDDÅ!" och "HEDDÅ SNYGGA TJEJER!". Om man svarar med ett litet hejdå tillbax så blir han överlycklig :)

Men idag hände en sak som får mig att tänka om lite vad gäller detta. Det var en matgubbe som gick fram till ett bord, bredvid det där vi satt, som det låg en massa rester på. Sen tog han handen och skyfflade bort de gamla morotsbitarna så hårt att de flög över på vårt bort och på Giovanna! Och det äckligaste av allt var att han hade en hel morot utstickandes från munnen och en hel massa dreggel hängde därifrån, uuuuuuuuuuuuuuuuusch!!!!!! Tänk att denna männsika tar hand om vår mat! Jag vet inet om jag nånsin tar en till tugga av skolmaten efter dagens syn :(:(:(

Till sist så måste jag ju förklara varför jag skrivit "The Kitchen", jo det är nämligen mina kompisars och min nya affärsidé. Vi ska starta en reality show som filmar vad mattanterna o gubbarna har för sig i köket o matsalen. Det har varit massa roliga händelser som har lett oss till denna idé. Bland annat är det alltid bråk och konflikter mattanterna emellan. Det kan handla om att man frågar hur många skinkbitar man får ta o då börjar de två tantarna bråka vilt om hur många det va, och jag ska säga er att det inte är något fint språk de använder. Och när de ska äta så sitter de i små grupper o stirrar surt på varandra som de värsta av fiender. Det var jättekul häromdan för en kille i trean sa till en av dem: "Men du Ullis, ska inte du och jag ta och gå på date ikväll?" Mattanten såg helt förskräckt ut och sa "Men, men, jag är ju upptagen, vad skulle min man säga då" 3:an: "Men kom igen" MT: "Nej, nej jag vill inte, jag vill inte!" Hon fick typ panik stackarn, det var nog mest synd om henne när mn tänker efter..

Nu har ni fått höra hur kul vi har det på våra luncher :)

Gonatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0