Kick-in party!

Nej, jag är inte nollad, men jag är in-sprarkad! (vad nu det ska betyda..) I tisdags ägde festen rum på Chaplin's Bar på Kungsgatan. Jag, Luthfunnesa, Eda, Giovanna o några till från vår klass träffades strax innan det började på McDonald's, jag vet, inte världens coolaste plats men vi kom inte på nåt annat som låg så nära.. Vi satt o snackade med en halvfull kille i 17-årsåldern medan vi väntade, han var snygg och rolig och underhöll oss tills det började.

Utanför Chaplin's bar låg en röd matta och dörrvakter med headsets och mkt allvarliga miner tog emot oss vid ingången. Alla väskor skulle letas igenom och jag som skulle sova över hos Giovanna efteråt hade värsta övernattningspackningen så det tog tid för dem att rota runt i den. Så blev vi till slut insläppta och fick gå upp för en trång spiraltrappa för att nå själva fest-lokalen. Där uppe var det redan en hel del folk. Det fanns två stora rum med en bar i varje. I ena rummet var golvet ett enda stort dansgolv och vid väggen hade en DJ redan placerat sig och börjat spela hög musik. I det andra rummet fanns mängder av soffor, stolar och bord där folk redan minglade runt.

Positivt/Kul med kvällen:
Ingen var blyg utan alla var uppe och dansade hela tiden.
Det var bra musik och jättekul att dansa.
Nästan alla från skolan kom dit.

Lite negativt, men ändå helt okej:
Det var snålt. Även fast vi hade betalat biljetter som kostade hela 120 kronor var det inget som ingick, utom inträda förstås. Garderob kostade 20 kronor och ville man ha ett glas vatten efter allt dansande så fick man betala 10 kronor.
Danssgolvet var för litet. Det var så många som dansade att det blev kaos och man fick armbågar i huvet och blev trampad på tårna hela tiden. Alla var helt vilda och trängdes som galningar för att få plats, om man hade ramlat ner på golvet hade man seriöst blivit söndertrampad, men så var det ju så att det var omöjligt att ramla eftersom man, åt vilket håll man än tappade balansen åt, bara föll någon centimeter förrän man stötte ihop med nån svettig person så kom man liksom inte längre. 


Detta hade jag på mig (den silvriga ringen är ett handtag på spegeln alltså inte en del av min outfit)


Luthfunnesa och Eda vid den prestigefulla ingången.

Kommentarer
Postat av: Anna

vad fin du var julia! :D

haha wanna-be-anna jackan är allt på ;)

2008-09-13 @ 21:23:54
Postat av: Julia

haha, alltid ;)

2008-09-25 @ 19:59:26
URL: http://juliskulis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0