ThE CaRnIvAL

På fredan förra veckan var det Carnival på Kungsholmens Gymnasium. Det är ett årligt event där klasserna paras ihop i grupper, tre klasser i varje, och så bestämmer man ett tema och gör en kort teater. Efter långa diskussioner kunde vår grupp äntligen enas om ett tema, Super Mario. Ja, det var ju i alla fall bättre än de andra förslagen; typ 1800-tal och guitarr hero.. Så vi utsåg några som skulle va Mario, Luigi, Prinsessan Peach osv. Vi andra skulle klä ut oss till vad som helst som hade med Super Mario att göra.

Som det ofta brukar bli när det är elever som har hand om något blev det även denna gång. Treorna som hade ansvar för pjäsen glömde bort att vi borde träna på den så vi andra fick höra om vad den skulle handla om först på Carnival-dagen (!) What a success. Jag var i alla fall utklädd till ett träd, jag har visserligen aldrig sett ett träd i supermario men de mer spelvana sa att det fanns det visst, så eftersom jag hittade lämpliga "träd-kläder" fick det bli så.

Så här såg jag ut:


Syns det att jag är ett träd? :P


Snyggaste Super Mario ;)


The question mark-box (Eda) and the tree


Prinsessan Peach


Det fanns en hel del träd i vår grupp..

Carnivalen invigdes med en lång parad bestående av alla elever i skolan som utklädda marcherade över Kungsholmen ner till Rålis-parken. Det var coolt för så många som vi var så fick vi ha poliseskort! Polisbilar stoppade trafiken så vi kunde passera och flera poliser gick bredvid oss för att hålla ordning. Det spelades hög musik och vi hade jättekul :)

I parken skulle sedan alla grupper uppträda med sina teater bidrag. min grupp passade på att träna för första gången på vår pjäs medan några andra klasser uppträdde. Det hjälpte inte, vår teater blev misslyckad ändå. Så här var den: Mario åker runt på en Mario-cart (en leksaks bobbybil) och är gangster med pistol och två bitch-prinsessor. Sen kommer Luigi och säger åt honom att han måste sluta med det där och komma och rädda den riktiga prinsessan Peach. Så han springer och hoppar över sånna där boxar med frågetecken på, äter upp en svamp och blir större och kommer fram till slottet. Men då inser han att det är för sent, Peach är otrogen med Luigi. haha, idén var bra men ingen i publiken hörde vad vi sa och förstod inte ens att det var Super Mario förrän den kända Theme-songen satte igång i mitten.

Men det var kul ändå, där jag stod på scenen o viftade med mina grenar i takt med musiken ;) Och många av de andra hade jättebra teatrar med mycket dans och humor. En grupp hade gjort Baywatch tema, de var alla lättklädda och en tjockis som går i trean spelade Pamela Anderson, oj vad vi skrattade! Den gruppen vann teater-tävlingen och det förtjänade dom.


Kommentarer
Postat av: Nea!

Snygga kläder! Hur mår du?

puss

2008-09-13 @ 20:05:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0